3.SINIF OYUNLARI
1.KAZANIM: Yer değiştirme hareketlerini artan çeviklikle yapar.
Değiş-Tokuş: Öğrenciler gruplara ayrılırlar. Gruplardaki öğrencilere birden ona kadar numaralar
verilir. Oyun oynanacak mekana sandalyeler daire oluşturacak şekilde dizilir. Öğrenciler bu
sandalyelere otururlar. Gruptan bir ebe seçilir. Seçilen ebe, gözleri bağlanarak dairenin ortasına geçer
ve iki sayı söyler. Sayıları söylenen oyuncular kendi sandalyelerinden kalkarak yerlerini değiştirir. Ebe
de bu öğrenciler ayağa kalktıklarında bunları yakalamaya çalışır. Yakalanan ebe olur.
Nuh’un Gemisi: Oyuna başlamadan önce oyna katılan öğrenci sayısı kadar kağıt hazırlanır. Kağıtların
yarısı kadar da hayvan cinsi seçilir. Her cins hayvan ikişer kağıdın üzerine yazılır ve kağıtlar karıştırılır.
Öğrenciler kağıtlardan birer tane çekerler ve kimseye göstermezler. Her öğrenci kağıdına yazılan
hayvanın taklidini yaparak eşini arar. Örneğin kağıdında tavuk yazan öğrenci gıdaklayarak eşini arar.
Birbirini bulmakta en sona kalan çift oyunu kaybetmiş olur.
Top Getirme: Öğrenciler oyun oynanacak mekanda dağınık şekilde bulunurlar. Öğrenciler gruplara
ayrılır ve her grubun bir kovası bulunur. Öğretmenin önünde de içi küçük top dolu başka bir kova
bulunur. Öğretmen kovanın içindeki topları sürekli değişik yönlere doğru atar. Öğrenciler bu topları
getirip gruplarındaki kovanın içine koyar. Oyunun sonunda grupların topladıkları toplar sayılır. En çok
top getiren grup oyunu kazanmış olur.
Koridorda Vurulmam: Öğrenciler üç gruba ayrılır. İki grup karşılıklı bir düz çizgi boyunca sıra
oluştururlar(koridor). Üçüncü grup koridorun başında başlangıç çizgisinin arkasında ikişerli dururlar.
Karşılıklı duran grubun ellerinde yumuşak toplar vardır. Üçüncü gruptaki öğrenciler el ele tutuşarak
koridordan geçmeye çalışırlar. Koridordan en az top isabet edilerek geçen grup alkışlanır. Oyun böyle
devam eder.
Tekler-Çiftler Yarışması: Oyun oynanacak mekana paralel olarak iki çizgi çizilir. Eşit sayıda oluşturulan gruplar çizgi üzerinde aralarında üç adım olacak şekilde karşılıklı sıralanırlar. Gruplardan birine tekler diğerine de çiftler adı verilir. Öğretmen çiftler diye bağırınca, çiftler karşısındaki çizgide bulunan eşinin arkasından koşarak dolaşır ve yerine gelir. Aynı şekilde teklerde koşarlar. En kısa sürede koşup yerine gelen öğrencilere puan verilir.
Yıldız Oyunu: Oyun oynanacak mekanda öğrenciler yıldız şeklinde dizilirler. Aralarından bir ebe seçilir ve bu dış tarafta bulur. Yıldız şeklindeki öğrenciler yere çömelirler. Ebe, yıldız kollarının arasında dolaşırken bu kollardan birinin sırtına dokunur. Sırtına dokunulan öğrencinin olduğu yıldız kolu, tümden kalkıp ebenin arkasından koşmaya başlar. Kendi yıldız kollarının olduğu yere vardıklarında tekrar yerlerini almaya çalışırlar. Dışarıda kalan öğrenci yeni ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.
2.KAZANIM: Yer değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak artan bir doğrulukla yapar.
Hayvanat Bahçesi: Öğrenciler eşit şekilde ayrılıp grup olurlar. Paralel iki çizgi üzerinde yüzleri
birbirlerine dönük olarak dururlar. Başlayacak grup kendine bir hayvan adı seçer. Sonra el ele
tutuşarak diğer grubun karşısına geçerler. İki-üç adım kala seçtikleri hayvanın taklidini yapmaya
başlarlar. Karşı gruptan kişi bu hayvanın ne olduğunu doğru tahmin ederse hayvan ismi alan grup
kendi çizgilerine ulaşıncaya kadar kaçarlar. Yakalanan öğrenciler, kovalayan öğrencilerin grubuna
geçerler. En çok öğrenci hangi grupta olursa o grup oyunu kazanmış olur.
İzi Takip Et: Öğrenciler üçerli veya dörderli gruplara ayrılırlar. Öğrencilerin her biri bir numara alır.
Her takımın bir numaralı öğrencisi başlama çizgisine gelir ve ayaklarını birbirlerine birleştirerek en
uzak noktaya sıçrar. Daha sonra iki numaralı öğrenci bir numaralı öğrencinin bıraktığı ayak izlerini
dikkate alıp aynı şekilde sıçrar. Gruptaki herkes bir kere sıçradıktan sonra ayak izlerini başlangıç
noktasından en uzağa götüren grup oyunu kazanır.
Top İle Ebeleme: Öğrenciler arasından birkaç tane ebe seçilir. Öğretmenin “başla” komutuyla diğer
öğrenciler kaçmaya başlar. Ebeler de ellerinde topla koşup kaçan oyunculara dokunurlar. Kendisine
dokunulan oyuncu topu alıp ebe olur.
Dairede Ters Koş: Öğrenciler iç içe daire olurlar. Dış daireyi oluşturan öğrencilerin sayısı iç dairedeki
öğrencilerden bir kişi fazla olmalıdır. Öğretmenin işaret vermesiyle dış dairedeki öğrenciler hangi
yöne koşuyorsa iç dairedekiler de ters yöne koşar. Bu koşu yavaş tempoda olmalıdır. Öğretmenin
ikinci işaretiyle her iki dairede koşanlar el ele tutup birbirleriyle eş olurlar. Açıkta kalan öğrencilere
eksi puan verilir.
3.KAZANIM: Çeşitli nesnelerin üzerinde denge gösterir.
Jimnastik Sırasında Yer Değiştirme: Jimnastik sırasının üstünde on öğrenci yan yana sıralanır. Sağdan başlayarak tüm öğrenciler sıra ile istedikleri şekilde yer değiştirirler. Sıranın başındaki kişi en sona gelince oyun biter.
Adadan Adaya Geçtim: On öğrenci kare bir örtünün üstünde durular. İkinci örtü grubun önündedir.
Öğrencilerin tümü öndeki örtünün(adanın) üzerinden atlayarak geçerler. Arkadaki örtüyü yandan el
değiştirerek ön tarafa geçirirler. Hedeflenen çizgiye kadar oyun böyle devam eder.
Yerden Yüksek: Öğrenciler arasından bir ebe seçilir. Bu ebenin etrafında diğer öğrenciler
“alçaktayım,alçaktayım...” diye bağırarak ve ellerini çırparak sürekli oradan oraya koşuştururlar. Ebe
alçaktakilerden birini yakalamaya çalışır. Öğrenciler ise yakalanmamaya çalışarak sürekli oradan oraya
hareket ederler. Tam ebe yakalayacağı sırada öğrenciler bulundukları yerden daha yüksek bir yere
çıkarak “yüksekteyim, yüksekteyim...” diye bağırmaya başlarlar. Bu öğrenciler yüksekteyken ebe
onları yakalayamaz. Eğer yakalarsa, yakaladığı öğrenci yeni ebe olur ve oyun bu şekilde devam eder.
4.KAZANIM: Dengeleme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak
artan bir doğrulukla yapar.
Horoz Dövüşü: Öğrenciler ikişerli olarak eşleşirler ve bellerine bir mendil iliştirirler. Öğrenciler sağ
kollarını göğüs hizasında sabit tutup, sağ ayakları üzerinde zıplarlar. Serbest kalan sol el ile rakibin
mendilini kapmaya çalışırlar. Sağ kolunu açan ya da sol ayağını yere değdiren öğrenci eksi puan alır.
En çok puan kazanan kişiler oyunu kazanmış olurlar.
Çekirge: Öğrenciler ikişerli grup oluşturur. Grupların hepsi daire oluşturur. Aralarından seçtikleri bir
grup dairenin ortasına geçer. Grup sırt sırta kollarını kenetleyip topu sırtlarının ortasına yerleştirirler.
Diğer gruplar alkışla tempo tutarken ebe olan grup topu düşürmemeye çalışarak daire içinde dönerek
zıplamaya başlar. Topu hangi grubun önünde düşürürse çekirge sırası o gruba geçer.
Annem Bana Su Çeker: Her öğrencinin bir eşi olur ve eşler karşılıklı el ele tutuşur. “Annem bana su
çeker ,su çeker” sözlerini birlikte söylerken kollarını yana sallarlar. “Halkada boynumdan geçer”
sözleriyle birisi sola birisi sağa dönerken kollarını aşağıdan çevirerek yerlerinde bir dönüş yaparlar.
Dize Dokunma: Öğrenciler karşılıklı eşleşirler. Eşler çok büyük olmayacak şekilde kendilerine ait
dairelerin içinde bulunur. Karşılıklı olarak dairenin içinden çıkmayacak şekilde birbirlerinin dizlerine
elleriyle dokunmaya çalışırlar. Dairenin dışına çıkan kişi kaybetmiş olur.
Canlı Halat: Öğrenciler iki gruba ayrılır. Derin kolda karşılıklı sıraya girerler. Öğrenciler birbirlerinin
belinden tutarlar. Öğretmenin işaretiyle gruplar karşılıklı çekişmeye başlarlar. Hangi grup kopmadan
karşı grup oyuncularını orta çizgiden kendi alanına çekerse o grup oyunu kazanmış olur.
5. KAZANIM: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri geliştirir.
Dikkat Top Geliyor: Öğrenciler ikişerli eşleşirler ve yere çömelirler. Eşlerden birinin elinde sopa
diğerinin elinde de yumuşak top bulunur. Eşlerin arasında belirli bir mesafe olur. Kaledeki öğrenci
sopayla, eşinin eliyle attığı topu kaleden uzaklaştırmaya çalışır. Kaleye top atınca eşler değiştirilir.
Dairede Dönen Top: Öğrenciler büyük bir dairenin üzerinde birer adım arayla dizilirler. Herhangi bir
öğrenciden başlanarak tek, çift diye sayarlar. Tek olan öğrencilerin yüzü dairenin içine, çiftlerin yüzü
ise dairenin dışına bakar. Grup liderlerine birer top verilir. Öğretmenin işaretiyle oyun başlar. Tekler
topu dairenin içinde, çiftler ise dairenin dışında sağlarındaki arkadaşlarına atarlar. Top lidere
geldiğinde oyun biter.
Topa Yetiş: Öğrenciler büyük bir daire oluştururlar. Bu dairenin içinde ebe olur. Dairedeki öğrencinin
eline top verilir. Öğretmenin “başla” komutu vermesiyle elinde top bulunan kişi dairedeki
arkadaşlarına topu atarak paslaşır. Ebe de bu sırada topu kimin elinde görmüşse o kişiye dokunmaya
çalışır. Top elindeyken ebe tarafından dokunulan kişi ebeyle yer değiştirir.
Köprüden Geçecek Top: Öğrenciler daire şeklinde sıra olurlar. Ayaklarını birbirlerinin ayaklarına
değecek şekilde açarlar. Öne doğru eğilerek, ellerini dizlerinin üzerine koyarlar. Aralarından sınıf
mevcuduna göre ebe seçilir. Ebeler ise elinde topla dairenin ortasında beklerler. Ebeler topu
öğrencilerin ayaklarının arasından üç denemede geçirmeye çalışır. Öğrenciler atılan topu elleriyle
yakalayabilirler fakat top atılıncaya kadar ellerini dizlerinden ayırmazlar. Topu ayaklarının arasından
geçiren öğrenci ebeyle yer değiştirir.
İstop: Öğrenciler daire oluştururlar. Oyunu başlatmak için öğrencilerden biri ebe olur. Ebe
öğrencilerden birinin adını söyleyerek topu havaya atar. Top yere düşerken adı söylenen öğrenci topu
havada yakalarsa başka birinin adını söyleyerek topu yeniden havaya atar. Topu havada tutamayan
öğrenci topu yerden eline aldığında “istop” diye bağırır. Kaçışan öğrencilerden “istop” dendiği anda
oldukları yerde durmak zorundadır. Bu durumda ebe duran öğrencilerden birini topla vurmaya çalışır.
Vurulan öğrenci bir puan kaybeder ve ebe o olur. Üç kere vurulan öğrenciye bir isim verilir. Oyun, en
son isim verilmemiş öğrenci kalıncaya kadar devam eder.
6.KAZANIM: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri alan farkındalığı efor ve hareket ilişkilerini
kullanarak artan bir doğrulukla yapar.
Kırmızı-Siyah Oyunu: Öğrenciler iki gruba ayrılırlar. Her grubun bir çizgisi bulunur ve gruplara renk
ismi verilir. Öğretmen hangi grubun ismini söylerse o grup kayma adımlarıyla paslaşarak diğer grubu
çizgiyi geçmeden vurmaya çalışır. Çizgiyi geçmeden vurulan öğrenciler diğer gruba geçerler. Bu defa
topu diğer grup alır ve aynı şekilde vurmaya çalışır. En az öğrenci hangi grupta kalırsa o grup oyunu
kaybetmiş olur.
Atma-Yakalama: Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılırlar. Her gruba birer top verilir. Öğretmen müzik
açar. Öğrenciler müzik açıldığında eşleriyle top atıp yakalama çalışması yaparlar. Öğretmen müziği
durdurduğunda elinde top olan kişi top olmayan arkadaşını topu değdirerek yakalamaya çalışır. Müzik
tekrar başlatılır ve oyun en az öğrenci kalıncaya kadar devam eder.
Dene-Yap: Öğrenciler belirlenen bir çizgi arkasında derin kolda sıraya geçerler. Belirli mesafede
koyulmuş olan engelleri öğrencilerin yapması beklenir. Öğretmenin başlama komutu vermesiyle ilk
öğrenci, önce grubun önünde bulunan çember içinde beş kez çift ayak sıçrama yapar. Koşarak ilerler
ve orda bulunan topu beş kez belinde çevirir. Atlama ipiyle beş kez atlar ve en son direklerin
arasından geçerek döner ve sıranın başındaki arkadaşının eline vurarak sıranın arkasına geçer.
Ayakta Gördüğünü Vur: Öğrenciler arasından bir ebe seçilir. Bu öğrenciye plastik bir top verilir. Diğer öğrenciler dağınık şekilde serbestçe dolaşırlar. Ebe elindeki topu yere vurarak sıçratır ve diğer
arkadaşlarını kovalar. Ebe elinde top varken yürüyemez ve koşamaz. Vurduğu kişiler de ebeye katılır
ve son üç kişi kalıncaya kadar tüm öğrencileri vurmaya çalışırlar.
8.KAZANIM: Temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini içeren basit kurallı oyunları artan bir
doğrulukla oynar.
Koko: Oyun oynanacak mekana dikdörtgen bir şekilde çizilir. Öğrenciler arasından dört tane ebe
seçilir.Ebelerden her biri bir köşeye geçer.Diğer öğrenciler de dikdörtgen alanın içinde olurlar. Ebelerden biri alanın içine girip diğer öğrencilere dokunmaya çalışır.Yorulduğu yerde “koko”
diye bağırır ve dikdörtgenin köşesindeki diğer ebeyle yer değiştirir.Eğer ebe öğrencilerden birine
dokunursa ebelikten kurtarır ve yakaladığı kişiye ebeliği verir.
Oturtan Top: Öğrenciler arasından üç ebe seçilir. Bunlar diğer öğrencileri vuracak kişilerdir.Ebeler
topla yürümeden sadece paslaşarak arkadaşlarını vurmaya çalışırlar. Top kime değerse o kişi olduğu
yerde oturur. Ebeler yerde oturanlara da pas vererek diğer öğrencileri de vurmaya çalışırlar. Oturan
kişiler oturdukları yerden bir kişi vurabilirse oturmaktan kurtulur ve serbest kalırlar. Hiç vurulmadan
ayakta kalanlar başarılı olurlar.
Yakan Top: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılırlar. Oyuna başlayacak grup belirlenir.Ebe olan grup karşılıklı belirli mesafede dizilirler.Diğer grupta ortada bulunur.Ebe grubu karşılıklı topu atarken ortadaki grupta toptan kaçmaya, topa değmemeye çalışır. Topa değen kişi çıkar. Ortada hiç öğrenci
kalmayıncaya kadar topla vurmaya devam edilir. Tüm oyuncular vurulunca diğer grup ortaya girer.
Çift Dairede Stafet: Öğrenciler iki gruba ayrılırlar ve daire şeklinde dizilirler. Oyun oynanacak
mekanda yüzleri merkeze dönük şekilde eşit aralıkta sıralanırlar.Her iki gruptanda bir lider seçilir ve
bunlara birer top verilir. Öğretmenin “başla” komutunu vermesiyle lider olan kişi saat yönünde
elindeki topu yanındaki arkadaşına verir. Topu düşüren kişi liderin olduğu yere geçip topu baştan,
elden ele vermeye başlar. Topu dairede iki tur tamamlayan öğrenciler oyunu kazanır.
Kurdele Bağlama Çözme: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılırlar. Öğrenciler belirlenen çizginin arkasında
derin kolda sıraya geçerler.Sıranın başındaki öğrencilerin elinde belirli uzunlukta birer kurdele vardır. Her grubun karşısında belirli mesafede bir sandalye bulunur. Öğretmenin başlama komutuyla birlikte grubun başındaki öğrenciler koşarak sandalyenin ayağına elindeki kurdeleyi bağlar, aynı hızda geri döner. İkinci öğrenci bağlanan kurdeleyi koşarak gider, çözer.
Kol Kola: Bir ebe ve onu yakalayan bir öğrenci seçilir. Diğer öğrenciler de ikişerli kol kola girerek
alana dağılırlar. Kaçan öğrenci ikişerli öğrencilerden birinin koluna girince diğer koldaki öğrenci ebe
olur ve kaçmaya başlar. Oyun böylece kola giren eşler değişerek devam eder.
9.KAZANIM: Temel hareket becerilerini uygularken kullanılan ilişkileri söyler.
Sopa Tutmaca Oyunu: Öğrenciler daire şeklinde dizilirler. Her öğrenciye birden başlayarak numara
verilir. Elinde bir sopayla dairenin ortasında bir öğrenci bulunur. Bu öğrenci elindeki sopayı dik bir
şekilde tutar. Sopayı tutan öğrenci arkadaşlarından birinin numarasını söyleyerek sopayı elinden
bırakır. Numarası söylenen öğrenci sopayı tutmaya çalışır. Sopayı tutan öğrencide onun yerine geçer.
Sopayı tutabilen öğrencilere birer puan verilir. En çok puan kazanan öğrenciler alkışlanır.
Kol Kola Sek Sek: Öğrenciler belirlenmiş çizginin üzerinde eşleşerek sıraya geçerler. Başlama çizgisinin belirli mesafe uzaklığında başka bir çizgi daha bulunur. Bu çizgide kale çizgisidir. Öğretmenin verdiği başlama işaretiyle eşler el ele tutuşarak tek ayak üzerinde sekerek kale çizgisine ulaşmaya çalışırlar. Kaleye ulaşan eşler kale çizgisinin etrafında dönerek başlangıç çizgisine geri dönerler. Öğrenciler birinci, ikinci olarak sıralanırlar.
Taşla Yürü Oyunu: Öğrenciler düz bir çizginin üzerinde sıralanırlar. Sağ ayaklarının üzerine ceviz
büyüklüğünde bir taş koyarlar. Öğretmenin başlama işaretiyle, öğrenciler belirlenen mesafeye doğru
sekerek yürürler. Belirlenen mesafeye ulaştıklarında ayaklarını değiştirip taşı diğer ayaklarına koyup
geri dönerler. Başlama çizgisine ilk önce dönen öğrenci arkadaşları tarafından alkışlanır. Yürürken
ayağının üzerinden taşı düşen kişi taşı tekrar ayağına yerleştirerek yürümeye devam eder.
Dönmece: Öğrenciler dört kişilik gruplara ayrılırlar. Öğretmenin verdiği “başla” komutuyla her öğrenci
tek tek topu yerde bir kez zıplatıp top yere düşünceye kadar dönmeye başlar. Kaç kez dönerse
grubuna o kadar puan kazandırır.
10.KAZANIM: Oyunda kullanılabilecek basit bireysel ve takım stratejilerini/taktiklerini açıklar.
Çingire Oyunu: Öğrenciler iki gruba ayrılırlar. Gruplardan birisi ebe olur. Ebe olan grubun merkez diye
adlandırdığı bir yer bulunur(ağaç, duvar vb). Ebe olan grup merkezi koruyup diğer grubun burayı ele
geçirmesine engel olmaya çalışır. Diğer gruptan herhangi biri elini üç kez merkeze değdirirse merkezi
ele geçirmiş olur. Merkezi ele geçirirken yakalanan kişiler ebe grubuna katılır. Ebe grubu karşı grubun
tüm oyuncularını merkezi elletmeden yakalarsa oyunu kazanmış olur.
Menekşe Menekşe: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılırlar ve belirli mesafede karşılıklı dizilirler. Grup
oyuncuları el ele tutuşurlar. Oyun bir grubun tekerlemeyi söylemesiyle başlar. Seçilen grup karşı
gruba “menekşe mendilim yere düşe bizden size kim düşe?” diye topluca bağırır. Karşı gruptaki
öğrenciler de bu söze karşılık diğer gruptan bir öğrencinin adını söylerler. Adı söylenen kişi koşarak
karşı grubun kenetlediği ellerden birini ayırmaya çalışır. Eğer ayırabilirse o gruptan bir kişiyi alarak
kendi grubuna götürür. Ayıramazsa o gruba dahil olur. Oyun gruptakilerden en az oyuncu kalıncaya
kadar devam eder.
Beyaz Siyah: Sınıf iki gruba ayrılır. Orta çizgide arka arkaya sırtları birbirine değecek şekilde yerde
otururlar. Bir grup siyah diğer grup beyaz ismini alır. Öğretmen “siyah” dediğinde siyahlar yakalanma
alanını geçene kadar koşar. Beyazlar da onları yakalamaya çalışır. Yakalama önceden belirlenen
yakalama alanının içinde olursa beyazlar sayı kazanır.
11.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinlikte nesne kontrolü gerektiren basit stratejiler/taktikler geliştirir.
On Pas: Öğrenciler iki gruba ayrılırlar. Serbestçe alanda koşarlar. Her grup kendi içinde paslaşarak on
sayıya ulaşmaya çalışırlar. Paslaşırken top yere düşerse paslaşma sayısı sıfırlanır. Top diğer gruba
geçer. Oyun paslaşma sayısı on olduğunda biter.
Topla Kuyruğunu Koru: Öğrenciler daire şeklindi dizilirler. Aralarından beş öğrenci dairenin ortasında birbirlerinin bellerinden tutarak arka arkaya dizilirler. Dairede bulunan öğrenciler ellerinde bulunan topla dairenin içinde bulunan öğrencilerden son kişiyi vurmaya çalışırlar. Vurulan kişi sıradan çıkıp dairedeki öğrencilerin arasına eklenir. Daire içindeki öğrenci sayısı bir kişi kalıncaya kadar oyun
Harekete Başla: Sınıf dört gruba ayrılır. Her gruba bir renk yelek giydirilir. Oyun alanına değişik
büyüklükte toplar koyulur. Öğretmenin işaretiyle her öğrenciler koşarak toplardan bir tane alır ve
karşı grubun kovalarının içine koyar. Toplar bittiğinde her grubun kovasının içindeki toplar sayılır. En
az top hangi grubun kovasında varsa grup oyunu kazanır. Diğer gruplar tarafından alkışlanır.
Top Kaçırma: Oyun oynanacak mekana dört ayrı daire çizilir. Bu daireler numaralandırılır. Öğrenciler
gruplara ayrılır ve bu dairelerin içine girerler. Her öğrencinin elinde birer top olur. Öğrenciler
birbirlerine değmeden istedikleri şekilde bu dairenin içinde top sürerler. Öğretmenin verdiği komutla
tüm öğrenciler bulundukları daireden çıkarlar ve belirlenen çizgide boy sırasına girerler. En kısa
sürede sıraya giren grup alkışlanır.
Patates Ekme: Öğrenciler eşit gruba ayrılırlar. Her iki grup belirlenen çizginin arkasında derin kolda
sıraya girerler. Grupların önünde beş veya daha fazla, belirli mesafede kovalar bulunur. Kova sayısı
kadar da grubun başındaki öğrencinin elinde top bulunur. Öğretmenin verdiği başlama işaretiyle
grubun başındaki kişi elindeki topları tek tek kovaların içine bırakır ve koşarak sıranın sonuna geçer.
Arkasındaki arkadaşı da koşarak kovanın içindeki topları tek tek kovalardan çıkarıp kovanın yanına
koyar. Bu şekilde bir öğrenci kovaya koyma diğeri de çıkarma şeklinde ekme yapar. Grubun başındaki
kişiye gelindiğinde oyun biter. İlk bitiren grup oyunu kazanır.
15.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklerde uygun spor kıyafeti kullanımının önemini açıklar.
Spor Çantası İçindeki Eşyalar: Oyun alanı üçe bölünür, aynı şekilde öğrenciler de üç gruba ayrılırlar.
Her gruba bir torba verilir. Öğrenciler gruplarında derin kolda sıraya girerler. Öğretmenin verdiği
komutla öğrenciler sırayla belirlenen mesafede kutunun içinde yazılı olan spor malzemelerinden birini
seçip kendi torbalarının içine bırakırlar. Oyun sonunda grupların torbalarının içindeki spor
malzemeleri kontrol edilir. Doğru eşya seçimi yapan grup alkışlanır.
Giysi Giydirme: Öğrenciler eşit iki gruba ayrılır. Her grup belirlenen çizgide derin kolda sıraya girer.
Öğretmenin verdiği komutla koşarak öğrenciler belirli mesafede bulunan eşofmanları üzerine giyinip
çıkarır ve sonra tekrar grubuna döner. Önce bitiren grup diğer grup tarafından alkışlanır.
16. KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklerde kendi ve arkadaşları için güvenlik riski oluşturan unsurları nedenleriyle açıklar.
Güvenlik Oyunu: Öğrenciler dört gruba ayrılırlar. Gruplar belirlenen duvardan üç metre uzaklıkta
derin kolda(arka arkaya) sıraya girerler. Duvarlara her sıranın önüne gelecek şekilde kağıt, karton
asılır. Her gruba bir kalem verilir. Öğretmenin komutuyla her gruptan bir öğrenci sırayla güvenlikle
ilgili bir madde yazar ve grubuna döner. Süre bittiğinde en fazla madde yazan grubun güvenlik
maddeleri okunur.
18. KAZANIM: Fiziksel uygunluğunu destekleyici oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır.
Yürüyüş, koşu, paten kayma, yüzme, bisiklete binme….vb.
26.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklerde arkadaşlarıyla etkili işbirliği becerileri geliştirir.
Sayıca Toplan: Bütün öğrenciler belirlenen oyun alanında toplanır. Bu alan içinde tüm öğrenciler
düşük tempoda birbirlerine dokunmadan koşarlar. Öğretmen bu arada herhangi bir sayı söyler.
Öğrenciler bu sayıyı duyunca o sayıda öğrenci birbirleriyle el ele tutuşur. Örneğin; öğretmen-öğrenci
eliyle üç rakamını gösterdiğinde öğrenciler üçerli kol kola girerler. Oyun dışında kalan öğrenci eksi
puan alır. En çok eksi puan alan öğrenci arkadaşlarının seçtiği bir taklidi yapar.
İkimiz Bir Bütünüz: Öğrenciler ikişerli grup olurlar. Eşler karşılıklı dururlar. Eşler birbirlerinin sağ
ayağını sol elleriyle tutarlar. Öğretmenin komutuyla oldukları yerden sekerek ilerlerler. Dengesini
kaybetmeden en fazla ilerleyen grup alkışlanır.
28.KAZANIM: Oyunlarda karşılaştığı problemlere eş veya grupla çözümler önerir.
İple Düğüm Çözme: Öğrenciler ikişerli eş olarak yaklaşık 1 m. uzunluğunda ip alırlar. İpin iki ucu
düğümlenir. Bir öğrenci ipi parmakları arasından geçirerek değişik şekiller yapar. Diğer öğrenci de
arkadaşının iple yaptığı şekli parmakları ile bozup yeni bir şekil yapmaya çalışır. Oyun bu şekilde
Düğüm Çözme: 8 öğrenci omuz omuza değecek ve yüzleri merkeze bakacak şekilde daire
oluştururlar. Öğretmenin verdiği yönerge ile her öğrenci önce sağ ellerini dairenin merkezine
uzatarak sağında ve solunda bulunmayan bir arkadaşının elini tutar. Sonra, yönerge ile sol ellerini
dairenin içine uzatarak sağında, solunda bulunanların ve sağ elini tuttuğu arkadaşının dışında birinin
elini tutarak bir düğüm oluştururlar. Amaç hiçbir öğrencinin ellerini bırakmadan, vücutlarını
kullanarak (örneğin sağa- sola dönerek, kollarının altından, üstünden geçerek) düğümü çözmeye
çalışmalarıdır.
2024 Tüm hakları saklıdır. /İletişim:sorucam@gmail.com