1.SINIF OYUNLARI
1.KAZANIM: Yer değiştirme hareketlerini yapar.
Yağ Satarım Bal Satarım: İlkokulda oynanan bir grup oyunudur. Birisi ebedir. Diğer öğrenciler daire
olur ve yere çömelirler. Ebe olan, elinde mendil ile çömelen bu öğrencilerin arkalarından zıplayıp şarkı
söyleyerek dolaşır. Şarkı şöyledir:
Yağ satarım, bal satarım,
Ustam ölmüş ben satarım.
Ustamın rengi sarıdır.
Satsam on beş liradır.
Zambak, zumbak,
Dön arkana iyi bak.
Ebe şarkının bir yerinde elindeki mendili öğrencilerden birinin arkasına yere bırakır. Şarkıya çömelen
öğrenciler ellerini vurarak ve söyleyerek katılırlar. Eğer arkasına mendil bıraktığını çömelen öğrenci
fark ederse hemen mendili kapıp dairede dolaşan öğrenciyi aynı yönde kovalar ve yetişirse sırtına
mendille vurur. Sonra kendisi mendili saklamak için oyuna başlar. Çömelen öğrenci arkasındaki
mendili fark etmezse ayaktaki onun yanına kadar turu tamamladığında mendili alarak yerdeki
öğrencinin mendille sırtına vurur ve mendili eline vererek ebeliğini diğer öğrenciye bırakır.
Köşe Kapmaca: Öğrenciler gruplara ayrılır. Kare alanlar çizilir. Karenin her köşesine bir öğrenci
yerleştirilir. Her karede bir ebe olur. Öğrenciler ortadaki ebeye yakalanmadan yer değiştirmeye
çalışır. Yer değiştirme ebenin veya öğretmenin komutuyla gerçekleşir. Değişme sırasında ebe
köşelerden birini kaparsa yerine kaptığı öğrenci ebe olur.
Basit Stafet Oyunları: Öğrenciler farklı gruplara ayrılır ve etkinlik alanında belirlenen iki çizgi arasında yürürler. Sonra durmadan belli bir mesafede koşarlar. Minder üstünde vücutları üzerinde yana
yuvarlanma yaparlar (kütük yuvarlanması ) ve yere koyulan küçük engelin üzerinden atlarlar. Sonra
koşarak geriye dönüp sırasının arkasına geçerler. Öğretmen, ekipmanlara ve öğrencilerin özelliklerine
göre yer değiştirme hareketlerini çeşitlendirerek kullanabilir.
Ayağını Yerleştir: Etkinlik salonunun zeminine tebeşirle ayak resimleri çizilir. Sağ-sol ayak resimlerini
gösteren yerlere öğrencilerin ayaklarını yerleştirerek yürümeleri sağlanır.
Yönünü Bul: Kartonların üzerine yönleri gösteren oklar çizilir ve etkinlik alanına değişik yerlere
yerleştirilir. Öğrencilerden müzik eşliğinde gösteren okları takip ederek hareket etmeleri istenir.
Değiş Ve Dön: Öğrencilerin ikili gruplar oluşturmaları sağlanır. Her öğrenci gruptaki arkadaşıyla arka
arkaya durur. Öndeki eş lider, arkadaki takipçidir. Öndeki öğrenci değişik yönlerde ve değişik
şekillerde hareket ederken arkadaki öğrenci onu taklit ederek takip eder. Öğretmenin komutuyla
eşler değişir ve oyun tekrarlanır.
Üç Küçük Kuzu: Bir öğrenci kurt olur sınıfın önünde ve ayaktadır. Diğerleri yerlerinde oturmuştur.
Kurt, sıraların arasında dolaşır. Üç arkadaşının yani küçük kuzuların ellerine vurur ve yine sınıfın
önüne gelerek ; "hurr, hurr" der. Bu kelimeler ile birlikte ellerine vurulan üç kuzunun yerlerini
değiştirmesi gerekir. Kurt da bu kuzulardan birinin yerine oturmaya çalışır. Ayakta kalan kuzu bir
sonraki oyun için kurt olur. Oyun böylece devam eder.
Yükseğe Sıçra: Öğrenciler sınıf mevcuduna dikkat edilerek gruplara ayrılır. Bir poşete yumuşak bir top
koyularak ağzı sıkıca bağlanır ve ucuna bir ip takılır. Aynı düzenek grup sayısı kadar hazırlanır. Her
gruptan bir kişi top çevirici olur. Grubun diğer öğrencileri ay şeklini alır. Top çevirmede görevli
öğrenci, yere çömelerek ipinden tuttuğu topu sağdan sola, soldan sağa yerde sürüyerek hareket
ettirir. Ayaktaki diğer grup üyeleri ise topun üstünden atlamaya çalışır. Atlarken yanan öğrenci top
çevirici olur.
Çemberden Çembere: Etkinlik alanına öğrenci sayısı kadar çember koyulur. Öğrenciler çemberlerin
içerisine girerler. Öğretmen değişik komutlar vererek değişik hareketler yaptırır. Örneğin çemberin
çevresinde dön, çemberin içine çift bacak sıçra, tek bacak sıçra,bir ayak çember içinde bir ayak
çember dışında vb. Etkinlik uygulanırken çember bulunmaz ise ip, gazete kağıtları bükülerek çember
oluşturulabilir.
Sıçra Dokun: Sınıf içinde boydan boya ip gerilir. İpin üzerine meyve resimleri asılır. Resimlerin
öğrencilerin zıplayarak dokunacakları yüksekliğe koyulması gerekmektedir. Sınıf gruplara ayrılır.
Gruplar sıra ile kalkar. Her gruptan bir öğrenci kalkıp bir tane meyve almaya çalışır ve yerine oturur.
Hangi grup ilk olarak meyvesini bitirirse diğer gruplar tarafından alkışlanır.
Zıp Zıp Zıpla:Öğrenciler oyun alanında üç gruba ayrılır. Her grup için yuvarlak bir alan çizilir. Gruplar; zıplayanlar, hoplayanlar ve top toplayanlar diye isim alırlar. Öğretmen aşağıdaki sözleri bazen sıra ile bazen de karışık söyler. Hangi grubun adı söylenirse o gruptaki öğrenciler kendi hareketlerini
yaparlar. Öğretmen söylediği gruba bakmayıp diğer gruba bakarak grupları yanıltabilir.
Zıp zıp zıpla ( tek ayakla zıplanır )
Hop hop hopla ( iki ayakla hoplanır )
Top top topla (yere çömelinir. )
Sincap Ve Ceviz: Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci sincap olur ve ceviz olarak eline
silgiyi alır. Diğer öğrenciler, başlarını sıralarının üzerine koyarlar ( uyuyormuş gibi). Yalnız bir elleri,
avuçları açık olarak yandadır. Sincap, cevizle arkadaşlarının arasında dolaşırken, cevizi (silgiyi) bir
arkadaşının eline bırakır ve yerine oturmak üzere kaçar. Sincap yerine ulaşıncaya kadar
yakalanamazsa kurtulur. Eline ceviz konulan öğrenci sincabı yakalayamazsa kendisi bir sonraki oyun
için sincap olur.
2.KAZANIM: Dengeleme hareketlerini yapar.
Tünel Gezgini: Öğrenciler birbiri arkasına sıralanarak bacaklarını açarlar. En önde duran öğrencinin
elinde büyükçe bir top vardır.Öğretmen oyuna başlama işareti verince en öndeki öğrenci topu
bacaklarının arasından geçirerek arkasındakine gönderir. Topu alan en sondaki öğrenci öne geçer ve
oda topu bacaklarının arasından geçirerek arkasındakine gönderir. Böylece her öğrenci bir kez öne
gelip topu arkasındakine göndermiş olur.
Kurbağa Sıçrayışı: Öğrenciler güvenlik önlemi alınarak sınırlandırılmış etkinlik alanı içinde değişik
şekilde dağılırlar. Öğretmen öğrencilere kurbağa taklidi yapmalarını söyler. Öğrenciler bu hareketi
yaparken öğretmen kurbağaların nasıl ses çıkardıklarını sorar. Öğrencilerin büyük ve küçük kurbağa
sıçrayışlarını yönergeler doğrultusunda keşfetmeleri beklenir.
Ali Kutuda: Bütün öğrenciler etkinlik alanında ayakta dururlar. Öğretmen ; "Ali kutuda." dediği zaman
herkes çömelik vaziyet alır. "Ali kutudan çıktı." deyince herkes ayağa kalkar. Öğretmen bu tempo ile
giderken bazı komutlarda değişiklik yapar. Bu değişiklikte yanlış yapanlar yerlerine otururlar. En sona
kalan öğrenci sınıfça alkışlanır.
Ali Baba Saatin Kaç?: Öğrenciler etkinlik alanında düz sıra halinde dururlar. İçlerinden biri ebe seçilir.
Ebe Ali baba olur ve karşılarında durur. Öğrenciler sırayla ebeye “ Ali baba saatin kaç ?”diye sorarlar.
Ebe her öğrenciye değişik bir saat söyler. Öğrenciler ebenin söylediği sayı kadar ebeye doğru adım
atarak ilerlerler. Ebeye ilk yaklaşan ve dokunan öğrenci ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.
Elde Davul Zurna 1-2-3: Öğrencilerden gönüllü olarak bir ebe seçilir ve seçilen ebenin yüzü duvara
dönük durur. Ebe elde davul zurna 1-2-3 diye sayar. Ebe sayarken sınıftaki diğer tüm öğrenciler belirli
bir mesafede belirlenen çizgiden ebeye doğru yürürler. Ebe saymayı bitirince arkasına döner, ebe
döndüğünde diğer tüm öğrenciler oldukları şekilde donarlar. Ebe hareket eden bir öğrenciyi bulursa
ebelikten çıkar ve hareket eden kişi ebe olur. Eğer hareket eden öğrenci olmazsa saymaya devam
eder. Ebeye en yakına gelen kişi ebenin sırtına vurur ve tüm öğrenciler çizgi dışına kaçmaya başlarlar.
Ebe yine çizgiyi geçemeden bir öğrenciye dokunursa ebelikten kurtulur yeni ebe dokunduğu kişi olur.
Vücut Dengesi: Sınırlandırılmış etkinlik alanı içinde bütün öğrenciler daire şeklini alırlar. Sonra
birbirlerinin omuzlarından tutmaları söylenir. Omuzlardan tutulduktan sonra öğrenciler verilen
işaretle tek ayaklarını yerden kaldırırlar. Herkesin düşmeyeceği şekilde üçe kadar sayılır. Eğer üçe
kadar saymada ayağını yere değdiren olursa etkinlik tekrar ettirilir. Herkes yaptığında daire sürekli
küçültülür. (10 kişilik, 5kişilik) en son iki kişi oluncaya kadar oyun devam eder. Öğretmen eş sayısını
artırarak oyunu zorlaştırabilir. Amaç daha uzun süre öğrencinin dengesini sağlamasıdır.
İpte Denge: Öğrenciler birkaç gruba ayrılırlar. Yere belirli genişlikte karton, ip veya değişik ekipman
koyulup etrafının suyla kaplı olduğu ve bu ekipmanın üzerinde düşmeden yürümeleri gerektiği
söylenir. Düşen öğrenci en arka sıraya geçer. Daha sonra ekipmana daire, kare vb. şekiller verilip
etkinlik bu şekilde devam ettirilir.
Balon Yere Düşmesin: Öğrenciler iki gruba ayrılırlar etkinlik alanına ortadan bir ip geçirilir (çok yüksek olmayacak şekilde). Her gruba ikişer, üçer balon verilir. Bu balonları yere düşürmeden ipin üzerinden karşı alana geçirmeleri gerekir. Yere düşüren öğrenci karşı gruba geçer. Oyun, gruplardan birindeki öğrenci sayısı bitene kadar devam ettirilebilir.
Büyü Büyü Küçül Küçül: Öğrenciler ayakta durur. Öğretmen, aşağıda sözleri söylerken, öğrenciler bu
sözlere uygun hareketleri yaparlar.
Büyü büyü
Kollarını yukarıya kaldır
Daha çok kaldır, daha çok kaldır
Ayak parmaklarının ucuna bas
Daha çok yüksel, daha çok yüksel
Büyü büyü kocaman ol, büyü büyü kocaman ol…
(Öğrenciler en çok yükseldiklerinde, ara vermeden küçül küçül oyununa geçilir )
Küçül küçül
Kollarını indir
Çömelerek büzül
Daha çok büzül, daha çok büzül
Küçül küçül, minicik ol…
Yattı Kalktı: Sınıftaki her öğrenciye bir isim koyulur. Bu isimler meyve, sebze, çiçek vb. olabilir.
Öğrenciler isimleri kendileri de seçebilir. Mesela ismi lahana olan öğrenci önce kendi ismini
söyleyerek oyunu başlatır. “lahana yattı kalktı.” der ve başını aşağı doğru yatırıp kaldırır ve hemen bir
arkadaşının ismini söyler. Sonra ismi söylenen kişi “domates yattı kalktı.” der. Başını aşağı doğru
yatırıp kaldırarak başka bir arkadaşının adını söyler. Oyun bu şekilde devam eder.
Kurbağa Havuzu: Oyuna hazırlık aşamasında öğrencilerden 10 tane gazete getirmeleri istenir.
Gazeteler koli bandı ile bantlanarak bloklar oluşturulur. Öğrencilerden her birinin bir bloğun üstüne
çıkması sağlanır. Etraflarının suyla çevrili olduğu ve basarlarsa ıslanacakları söylenir. Öğrencilere
değişik komutlar verilerek atlama çalışmaları yaptırılır.
3.KAZANIM: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Kova İle Yakala: Öğrenciler eşleştirilir. Eşlerden birinin elinde kova veya herhangi bir ekipman
bulunur. Diğerinin elinde de top bulunur. Aralarında belirli bir mesafe ayarlanır. Elinde top olan
öğrencinin topu on atışta kaç kez kovanın içine attığına bakılır. Sonra eşlerin görevleri değiştirilir.
Aralarındaki mesafe oyunun durumuna göre ayarlanır.
Hedefe Yuvarla: Hunilerden belirli bir genişlikte kale yapılır. Öğrenci seviyesine uygun bir mesafede
öğrenciler çizgi ile belirlenmiş bir alanda toplanır. Öğrencilerin bir ellerini kullanarak topu iki huninin
arasından yuvarlamaları sağlanır. Öğrencilerin topa tekme ile vurmamalarına dikkat edilmelidir.
Fasulye Torbasını Bulma: Öğrenciler elleri arkada olmak üzere omuz omuza bir daire yapar. Bir
öğrenci ortadadır. Birisine bir fasulye torbası verilir. Dairedeki öğrenciler bunu elden ele verirler.
Ortadaki öğrenci fasulye torbasının nerede (kimde) olduğunu bulmaya çalışır. Eğer tahmini çok uzun
sürerse başka bir oyuncu ile değiştirilir.
Bowling: Öğrenciler ikili veya üçlü gruplara ayrılır. Her grup belirlenmiş çizginin arkasında sıraya
geçer. Belirli mesafeye de su dolu pet şişeler konulur. Ellerine verilen toplarla pet şişeleri devirmeleri
istenir. Şişelerini devirmeyi ilk bitiren takım alkışlanır.
Yakala Oyunu: Öğrenciler karşılıklı eş olurlar. Eşlerden her birine bir top verilir. Karşılıklı olarak topu
birbirlerine atmaları ve yakalamaları gerektiği söylenir. Öğrenciler etkinliğe birbirlerine yakın durarak
başlarlar. Öğrenci topu her yakaladığında bir adım geri, kaçırdığında ise bir adım ileri hareket eder.
Topu düşürmeden en uzak mesafeye ulaşanlar diğer öğrenciler tarafından alkışlanır.
Çizgi Çiziyorum Sırt Sırta Veriyorum: Öğrenciler sınıf sayısı göz önüne alınarak gruplara ayrılır. Her
grupta kendi içinde ikişerli gruplara ayrılır. Her grup için düz bir çizgi çizilir. Öğrenciler eşleriyle birlikte çizginin üzerinde sırt sırta dururlar. Sırtlarına balon konulur. Gruplar çizgiye basmadan, balonu
düşürmeden birlikte eğilip kalkma hareketleri yaparlar. Komutlar öğretmen tarafından verilir.
Hareketlerde eşler arasındaki uyuma dikkat edilmelidir.
4.KAZANIM: İki ve daha fazla hareket becerisini içeren basit kurallı oyunlar oynar.
Taş Taş Üstüne: Öğretmen bütün öğrencilerin birbirlerine bir iki metre uzak olacak şekilde düz ya da
daire olarak dizilmelerini ister. “Taş taş üstüne” denildiğinde her öğrenci bir ayağını diğer ayağının
üzerine koyar ve düşmeden dengede durmaya çalışır. “Taş toprak üstüne” denildiğinde ayak indirilir
Öğretmen şaşırtmalı olarak bu sözleri söyler. Düşen, arkadaşına tutunan, şaşıran öğrenci oyundan
çıkarılır. En sona kalan öğrenci alkışlanır.
Meyve Sepeti: Bir öğrenci sınıfın önünde durur. Diğer öğrenciler otururlar ve dört gruba ayrılırlar. Her
gruba bir meyve ismi verilir. Öndeki öğrenci “elmalar” dediğinde adı elma olanlar ayağa kalkıp
yerlerini değiştirirler. Bu arada öğrenciler yer değiştirirken ayaktaki öğrenci kendine yer bulmaya
çalışır. Ayakta boşta kalan öğrenci yeniden bir meyve ismi söyler ve bu kez de bu meyveler yer
değiştirir. Eğer ebe meyve sepeti derse tüm öğrencilerin yerlerini değiştirmesi gerekir.
Su-Top Taşıma: Öğrenciler sınıf sayısına göre gruplara ayrılır. Her gruptaki öğrenci yan yana sıra veya
sandalyeye oturtulur. Grubun en başına, yere içinde su veya top olan kova koyulur. Grubun sonuna
ise boş bir kova koyulur. Komut ile grubun başındaki öğrenciden başlayarak elden ele top veya su
taşınarak grubun sonuna ulaştırılır. Kovayı önce dolduran grup alkışlattırılır.
Mandal Asma: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılır ve her gruba eşit sayıda mandal verilir. Öğretmenin
komut vermesiyle öğrenciler sırayla mandalları ipe asmaya çalışır. Önce bitiren grup kazanır ve oyun
tekrar oynanır.
Balık Yakalama: Öğretmen hareketleri ile birlikte “Kırmızı Balık” şarkısını öğrencilere öğretir.
Kırmızı balık gölde, kıvrıla kıvrıla yüzüyor
Balıkçı Hasan geliyor, oltasını atıyor.
Kırmızı balık dinle, sakın yemi yeme.
Balıkçı seni tutacak, sepetine atacak.
Kırmızı balık kaç kaç kaç.
Daha sonra öğrenciler dört veya beşli gruplara ayrılır ve her gruba bir renk verilir. Öğrenciler etkinlik
alanının değişik yerlerine saklanan kendi gruplarını gösteren renkteki balıkları bulmaya çalışır. İlk önce
hangi grup balıklarını toplamayı bitirirse alkışlanır.
Eşini Bul: Öğrenciler etkinlik alanında dağınık şekilde yürürler. Öğretmen “zıpla” dediğinde tüm
öğrenciler zıplamaya başlar. “Tek ayak üzerinde zıpla” derse tek ayak üzerinde zıplarlar. “Kollarını
havaya kaldır” dediğinde tüm öğrenciler kollarını kaldırır vb. yönergeler verilir. Sonra öğretmen
herkes kendine bir eş bulsun dediğinde öğrenciler en yakınındaki arkadaşıyla eşleşir. Açıkta kalan
öğrenci yeni komutu verecek kişi olur.
Kartopu Partisi: Öğretmen çocuklara beyaz peçeteler verir ve buruşturarak kar taneleri
oluşturmalarını ister. Oluşturulan bu kar taneleri ile müzik eşliğinde kartopu partisi yapılır. Oyunun
sonunda ise kar tanesi toplama yarışması yapılır. En çok kartopu toplayan öğrenci alkışlattırılır.
Kümes Oyunu: Öğrenci sayısı kadar etkinlik alanına daire çizilir. Bunlar kümes olur. Her daire bir
öğrencinin iki ayağını alacak genişlikte olur. Her öğrenciye bir kümes hayvanı adı verilir. Örneğin
tavuk, kaz hindi vb. Öğrenci sayısı çoksa birkaç öğrenciye aynı hayvan ismi verilebilir. Oyun başlayınca
her öğrenci kendi kümesinde durur. Öğretmen, öğrencilere adlarını söyleyerek seslenince öğrenciler
kümeslerinden çıkarlar ve serbestçe dolaşırlar. Gezerken ismini aldıkları hayvanların da taklitlerini
yaparlar. Öğretmen “tavuklar” deyince tavuklar çıkar, tavuk sesi çıkararak gezinir. “ördekler”
dediğinde ördekler çıkar, ördek sesi çıkararak gezinirler. Bu şekilde gezinirken öğretmen bir anda
“kurt geliyor kaçın” diye seslenir. Öğrenciler kurttan kaçıp herhangi bir kümese girer. Her kümese bir
öğrenci girebilir. Açıkta kalan öğrenci komut verecek kişi olur. Bu kez de o öğrenci oyunu yönetir.
Oyun bu şekilde devam eder.
Leylekler ve Kurbağalar: İç içe iki daire çizilir ve öğrenciler bu daire çizgisinde eşit sayıda dağılırlar.
İçteki dairedekiler kurbağa, dıştakiler ise leylek olur. İki çizginin arası ise bataklıktır. Öğretmen
“kurbağalar serinleyin” deyince, kurbağalar bataklığa girip yerlerine dönmeye çalışırlar. Leyleklerde
onları yakalamaya çalışırlar. Yakalayan öğrenci arkadaşıyla yer değiştirir.
5.KAZANIM: Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder.
Balık Yakalama Oyunu: Bahçeye, oyun alanı olarak bir dikdörtgen çizilir. Buna "balık ağı"
denilir.Öğrencilerden bir ebe seçilir.Ebe "balıkçı" olur; balık ağının bir köşesinde bekler. Öteki
öğrenciler "balık" olurlar ve ağ çevresinde dolaşırlar. Diledikleri zaman balık ağına (yakalanmamaya çalışarak) girip çıkarlar. Balıkçı ise, ağa giren balıkları yakalamaya çalışır.Ağın içine olabildiğince çok sayıda balığın girdiği bir anı kollar.Dilediği zaman "dur" ya da "yakaladım" diye bağırır. Balıkçı bağırınca, ağ içinde bulunan bütün balıklar oldukları yerde kalırlar.Balıklar yakalanmış olur. Balıkçı, balıkları sayar, arkadaşlarına sayısını söyler, ebelikten kurtulur.Yakalanan balıklar, yeni bir ebe seçerler.Yeni ebe balıkçı olur.Oyun böylece sürer.Oyun sonunda, en çok balık tutmuş olan öğrenciye "reis" adı takılır ve öğrenci alkışlanır.
Dedemin Bahçesi: Öğrenciler el ele tutuşarak bir daire oluştururlar. Oyunun tekerlemesini hep bir
ağızdan söylerler. Tekerleme söylenirken hareketleri de yapılır.
Dedemin bahçesinde koyunları var.
Otur dersem oturur (hep birlikte yere çömelinir)
Kalk dersem kalkar(ayağa kalkılır)
Büzül dersem büzülür(halkanın ortasına doğru ilerleyerek daire küçültülür)
Açıl dersem açılır (geriye doğru çekilerek daire büyültülür)
Sevin dersem sevinir(öğrenciler gülerler)
Üzül dersem üzülür(ağlama taklidi yaparlar)
Aslan geliyor kaplan geliyor tıpppp
Tıp sözünü duyar duymaz hareketsiz kalırlar. Hareket etmemek ses çıkarmamak ve gülmemek gerekmektedir.
Parmak Oyunu: Parmak oyunu öğretmen tarafından öğrencilere gösterilerek öğretilir.
Al yanaklı (2 el yanaklar üzerinde gezdirilir)
Elmacık (2 elin parmakları birleştirilerek daire yapılır)
Hadi gidelim çabuk çabuk.1.2.3.4.5.(tüm parmaklar oynatılır)
Herkes oldu eş. Sımsıkı sarılalım (Parmaklar birbiri aralarından geçirilip yumruk yapılır)
Kocaman açılalım. Hep beraber (2 el avuçları açılır)
Ellerimizi çırpalım (Eller birbirine vurulur)
Say Bak: Öğretmen tarafından söylenilen şarkı hareketleriyle öğrenciler tarafından tekrar ettirilir.
Sağ elimde beş parmak (sağ beş parmak gösterilir)
Sol elimde beş parmak(sol beş parmak gösterilir.)
Say bak say bak say bak(tek tek 1-2-3-4-5 parmaklar sayılır)
Hepsi eder on parmak (tüm parmaklar gösterilir)
Sen de istersen say bak
Say bak say bak say bak (tek tek 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 hepsi sayılır)
Topuk Burun: Öğretmen hareketleri ile birlikte topuk burun şarkısını öğrencilere öğretir. Şarkı gruplar
halindede söyletilebilir. Şarkının sözlerine uygun hareketler yaptırılır.
Topuk burun
Sıçra sıçra sıçra dur
Sağ eller sol eller
Şimdi dizler çift eller
Sağ kollardan girelim
Sende oyna arkadaş
Sen Oyna: Sınıf mevcuduna göre gruplar belirlenerek çember oluşturulur. Şarkı hep birlikte, her
seferinde farklı bir öğrencinin ismi söylenerek tüm öğrenciler katılacak şekilde devam eder.
Bir zamanlar kraldık mısırda
Şimdi kaldık eski bir hasırda
Bulgurumuzu kaynatalım.
Şu Zeynep'i de bir oynatalım. şarkı her bittiğinde “şu çocuklarımızı da oynatalım” denilerek tüm öğrencilerin katılması sağlanmalıdır.
6.KAZANIM: Vücut bölümlerinin hareketlerini tanımlar.
Dörtlü Dokunma: Oyuna “başımız-omzumuz-dizimiz-ayağımız" sözleri söylenerek ve söylenen yerlere
dokunularak başlanır. Oynayış sırasında hareketler gitgide hızlandırılır. Bu hızlandırma sırasında
öğrencilerin soluk almaları güçleşeceğinden, sözcükleri söylememeleri istenir. Bunun yerine
öğretmen söyler, öğrenciler yapar.
Miço: Öğrenciler ikili gruplara ayrılır ve eşiyle birlikte aşağıdaki sözlere uygun hareketler yaparlar.
Miço nereden geliyor?
Harmanlıktan aşağı
Oynada miço oyna
Zıplada miço zıpla
Miço ellerin nerede?
Kıvrım kıvrım bellerde
Miço gözlerin nerede?
Fıldır fıldır yerlerde.
Çevir Salla: Öğrenciler yere otururlar. Öğretmen aşağıda verilen sözleri söyler, hareketleri yapar.
Öğrenciler de, aynı hareketleri yaparlar.
Başını çevir, çevir ( başlar soldan sağa, sağdan sola çevrilir )
Başını salla, salla ( başlar sağa-sola, öne-arkaya sallanır )
Kolunu çevir, çevir ( kollar önden arkaya, arkadan öne çevrilir )
Kolunu salla, salla ( kollar, aşağıya indirilir, avuçlar yere birbirlerine paralel olarak önde tutulur, soldan
sağa, sağdan sola sallanır, sonra da yine iki kol birbirine paralel olarak, ön tarafta bir daire çizecek
biçimde sallanır. )
Vücudumuz: Öğretmenle birlikte tüm öğrenciler öğretmenin söylediği şarkıyı vücut hareketleriyle
tekrar eder.
İki elim, iki kolum, bacaklarım var
Her insanda bir burun, bir de ağız var.
Sen hiç gördün mü üç kulaklı bir adam ?
Olur mu hiç üç kulak, dön de aynaya bak hey..
Olur mu hiç üç kulak, dön de aynaya bak
İki gözüm, iki kaşım, parmaklarım var.
İnci gibi dişlerim, bir de çenem var.
Sen hiç gördün mü üç dudaklı bir adam?
Olur mu hiç üç dudak dön de aynaya bak, hey..
Olur mu hiç üç dudak, dön de aynaya bak.
İki kulak, iki yanak, bir de başım var.
Gözlerimde kirpiğim, saçlarımda var.
Sen hiç gördün mü üç yanaklı bir adam?
Olur mu hiç üç yanak dön de aynaya bak hey..
Olur mu hiç üç kulak, dön de aynaya bak.
7.KAZANIM: Kişisel ve genel alanını gösterir.
Mikrop: Öğrencilerden biri mikrop olur. Arkadaşlarına dokunarak onlara hastalık bulaştırmaya çalışır.
Diğerleri de mikroptan kaçmaya çalışırlar. Hastalık kapan öğrenci, hasta rolü yaparak yere oturur. En
sona kalan öğrenci diğer oyunda mikrop rolünü alır.
Kar Taneleri: Öğrenciler oluşturulan daire içinde dağınık şekilde dururlar. Bu daire evi simgeler.
Öğrenciler birer kar tanesidir. Rüzgar komutu verildiğinde öğrenciler bu alanda dağınık şekilde
koşarlar. Güneş denildiğinde oturup güneşlenirler.
Çiçek: Bahçeye büyükçe bir çiçek resmi çizilir Öğrenciler, çiçeğin çizgilerinin üzerindedir. Öğretmen,
“böcek” dediğinde çiçeğin dışına çıkarlar, “çiçek” dediğinde içine girerler “Kelebek” dediğinde bir
süre uçma taklidi yaparak çiçeğin herhangi bir çizgisinde kımıldamadan dururlar Şaşırtmalı şekilde
oyun devam eder.Yanlış yapan öğrenci, bir sonrakine katılmak üzere bir kenarda bekler Oyun
süresince canlıların yaşama hakkına özen gösterilmesi vurgulanır
Çömlek Çömlek Ne Kaynar ? : Öğrenci sayısı, ikişerli eş olunduktan sonra bir öğrencinin ebe kalması
için tek sayı olmalıdır. Önce, ikişerli eş olunur. Eşlerin biri çömelir, diğeri onun arkasında ayakta durur.
Bu şekilde ikişerli ikişerli daire oluşturulur. Eşlerden oturana “çömlek”, ayaktakine “çömlek sahibi”
denilmektedir. Ebe ayakta duran herhangi bir çömlek sahibinin yanına gider.
Ebe: Çömlek çömlek ne kaynar?
Çömlek sahibi: Yağ ile bal.
Ebe: Tattırır mısın?
Çömlek sahibi: Tattırmam
Ebe: Kokturur musun?
Çömlek sahibi: Kokturmam.
Ebe: Öyleyse sen o yandan ben bu yandan
Der ve her ikisi ters yönden koşmaya başlar. İlk koşmaya başladıkları çömleğin yanına kim önce gelirse, o öğrenci alkışlatılır. Boşta kalan öğrenci yeni ebe olur. Bu yeni ebe, bu defa bir yandaki çömlek
sahibine aynı soruları sormaya başlar ve daireyi oluşturan her çömlek sahibi oynayacak şekilde bir tur
tamamlanır. İkinci turda da eşler yer değiştirir; ayaktakiler oturur, oturanlar ayağa kalkar ve oyun yeni
eşlerle tamamlanır.
Aç Fil ile Şişman Fil: Bir öğrenci arkadaşları tarafından seçilerek “şişman fil” olur. Etkinlik alanının bir
kenarında durur ve etrafına geniş bir çizgi çizilir. Burası şişman filin alanı olur. Karşı tarafında ise aç fil
bulunur. Öğrenciler şişman filin önündeki yiyecekleri şişman file yakalanmadan aç file götürmeye
çalışırlar. Şişman fil yiyeceklerini almak isteyen ve sınırları içindeki bir öğrenciyi yakalarsa o öğrenci
ebe olur ve oyun bu şekilde devam eder.
9.KAZANIM: Temel hareketleri yaparken dengesini sağlamak için vücut bölümlerini kullanarak
stratejiler geliştirir.
Çember Dünyası: Çemberler birbirine geçirilerek dünya şekline getirilir. Her grup altışar kişiden
oluşur. Her gruptaki öğrenci bu dünyanın içerisinden geçmeye çalışır.
Çember Transferi: Öğrenciler iki gruba ayrılırlar. Daire çizgisinde el ele tutuşurlar. Her grubun
başındaki öğrencinin yanındaki arkadaşıyla arasında bir çember vardır. Öğretmenin komutuyla
grubun başındaki öğrenci çemberin içinden geçerek çemberi diğer koluna aktarır. Aynı şekilde diğer
öğrencilerde çember aktarımı yaparak çemberi başlangıç noktasına getirirler.
Ambara Vurdum Bir Tekme: Öğrenciler el ele tutuşup bir daire oluştururlar. Aşağıdaki sözlerle şarkı
söylerken bir yandan sağa ya da sola dönerler. Bir yandan da şarkının sözlerine uygun hareketler
yaparlar.
Ambara vurdum bir tekme bir tekme(tekmeleme)
Ambarın kapısı açıldı açıldı (açma)
İnci de boncuk saçıldı saçıldı (saçılma)
Limonu da böyle keserler keserler (kesme)
Suyunu da böyle sıkarlar sıkarlar (sıkma)
Çamaşırı böyle yıkarlar yıkarlar (yıkama)
Ütüyü de böyle yaparlar yaparlar (ütü yapma)
Saçımı da böyle örerler örerler (örme)
Balık Ağı: Etkinlik alanına büyük bir daire çizilir. Buna balık ağı denir. Öğrenciler arasından bir ebe
seçilir. Ebe balık ağının bir köşesinde elinde düdükle bekler. Öğrenciler balık ağının içinde ve dışında
serbestçe koşar veya yürürler. Ebe düdüğünü çaldığında herkes olduğu yerde kalır. Balık ağı içinde
bulunan öğrenciler yakalanmış olur. Balıkçı balıkları sayar. Sayısını söyler. Bir başka ebe seçilir. Amaç
en fazla balığı yakalamaktır.
Kedi Geliyor: Etkinlik alanının köşesine kedi için bir yer yapılır. Diğer öğrenciler oyun alanında
bulunur. Bunlar da faredir. Oyunu yöneten oyun alanının içinde dolaşıp farelerin odanın içine
girmelerini sağlar (kedi oda da yoktur) fareler sıçrayarak, emekleyerek bir süre hareket ettikten sonra
oyunu yöneten “kedi geliyor.” diye bağırır. Bütün fareler odanın dışına koşarlar. Koşarken kediye
yakalanmamaya çalışırlar. Yakalanan kişi yeni kedi olur.
Eşini Bul Otur: Öğrenciler oyun alanında ikişerli eş olurlar. Eşlerden biri iç dairede diğeri dış dairede
olmak üzere içi içe iki daire oluştururlar. İç dairedeki öğrenciler kendi aralarında, dış dairedeki
öğrenciler kendi aralarında el ele tutuşurlar. Öğretmenin başla komutu ile iç daire soldan, dış daire
sağdan dönmeye başlarlar. Dairedekilerin ellerini bırakmamaları gerekir. Öğretmen “Eşini Bul Otur”
dediğinde herkes eşini bulur. Öğretmenin önüne gelir, oturur ve oyun yeniden başlar.
11.KAZANIM: Oyunda kullanılan basit stratejiler/taktikleri tanımlar.
Stafet Oyunları: Birinci kazanımda yazılan stafet oyunu öğretmen tarafından ekipman, mekan ve
öğrenci gelişim özellikleri göz önüne alınarak çeşitlendirilir.
Tünel Oyunu: Öğrenciler gruplara ayrılır. Her grubun öğrencileri, arka arkaya derin kolda yerleşerek
bacaklarını açıp tünel oluştururlar. En arkadaki öğrenci verilen başla komutuyla veya düdük sesiyle
bacaklar arasından arkadan öne doğru sürünerek geçer ve en öne yerleşir. En arkada kalan
öğrenciler aynı şekilde bacaklar arasından geçerek öne ilerler. Bütün öğrencilerin tünelden
geçmeleri ile oyun sonuçlanır. Tüneli ilk bitiren grup kazanır.
12.KAZANIM: Sağlık ile oyun ve fiziki etkinlik arasinda ilişki kurar.
Sağlık Öğütleri: Aşağıdaki sağlık öğütleri rondu öğrencilere öğretilir. Gruplar halinde de öğrencilere
söyletilebilir.
Yeryüzünde sağlık en büyük varlık
En büyük varlıktır en büyük varlık.
Çok çalış çok yorulma, çok çabuk da darılma
Her şeyi dert etme, etme kendine.
Çok sıcakta oturma, çok soğukta dolaşma
Neşe, sağlık bizimdir, neşe sağlık içindir
13.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken vücudunda meydana gelen değişiklikleri açıklar.
Stafet Yarışları: Öğrenciler farklı gruplara ayrılır ve etkinlik alanında belirlenen iki çizgi arasında yürürler. Sonra durmadan belli bir mesafede koşarlar. Minder üstünde vücutları üzerinde yana
Minik Fare Kaçsana, Kara Kedi Tutsana: Öğrenciler sınıf sayısına göre gruplara ayrılır. Her grubun
daire olması sağlanır. Her grup için iki balon hazırlanır. Bu balonlardan birine fare diğerine kedi resmi
çizilir. Fare resmi çizilen balon bir öğrenciye verilerek elden ele geçirilmesi sağlanır. Öğretmen kedi
resmi olan balonu da grubun içerisine sokar. Öğrenciler balonları elde ele verirken kedi balonunun
fare balonunu yakalamamasına dikkat ederler.
14.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken sağlığını korumak için dikkat etmesi gereken
unsurları söyler.
Sağlık Rondu: Aşağıdaki Sağlık isimli şarkı öğrencilere öğretilir. Şarkı gruplar halinde de söyletilebilir.
SAĞLIK
Çok koşup terleyince
Soğuk su içmeyelim
Mikroplu tozlu yerde
Konuşup gülmeyelim
Tertemiz açık havada
Oyunlar oynayalım
Bol bol da spor yapıp
Sağlığı koruyalım
Erken Yatarım Erken Kalkarım: Aşağıdaki “Erken Yatarım” şarkısı hareketleri ile birlikte öğrencilere öğretilir. Şarkı gruplar halinde de söyletilebilir.
ERKEN YATARIM
Erken yatarım, erken kalkarım
Bir yumurtayı sütle çırparım
Kızarmış ekmek, biraz da peynir
Amman efendim ne güzel yenir
Erken yatınca erken kalkınca,
Çantama kitap, kalem koyunca,
İster yaz olsun, isterseniz kış,
Haydi okula, tıpış da tıpış
Sabah Şarkısı: Aşağıdaki “Sabah” şarkısı öğrencilere öğretilir. Şarkı gruplar halinde de öğrencilere
SABAH ŞARKISI
Kalk artık, sabah oldu,
Her taraf sesle doldu
Güneş doğdu ufku açtı,
Okul vakti yaklaştı
Sürü gitti ovaya,
Kuşlar uçtu havaya,
Karanlıklar uzaklaştı,
Sütçü köşeyi döndü
Bütün lambalar söndü,
Uykunun da tadı kaçtı
Bir Çocuk: Aşağıdaki “Bir Çocuk” isimli şarkı öğrencilere öğretilir. Şarkı gruplar halinde de
BİR ÇOCUK
Bir gün bir gün bir çocuk
Eve de gelmiş kimse yok.
Açmış bakmış dolabı
Şeker de sanmış ilacı
Yemiş yemiş bitirmiş
Akşama sancı başlamış
Kıvrım kıvrım kıvranmış
Yaptığından utanmış
17.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken dengeli ve düzenli beslenme alışkanlığı sergiler.
PAZARA GİDELİM: Aşağıdaki “Pazara Gidelim” şarkısı hareketleri ile birlikte öğrencilere öğretilir. Şarkı gruplar halinde de söyletilebilir.
PAZARA GİDELİM
Pazara gidelim, bir tavuk alalım.
Pazara gidip bir tavuk alıp ne yapalım?
Gıt gıt gıdak, gıt gıt gıdak diyelim.
Happuru huppuru happuru huppuru yiyelim.
Pazara gidelim, bir kedi alalım.
Pazara gidip bir kedi alıp ne yapalım?
Miyav miyav, miyav miyav diyelim.
Happuru huppuru happuru huppuru yemeyelim.
Pazara gidelim, bir köpek alalım.
Pazara gidip bir köpek alıp ne yapalım?
Hav hav, hav hav diyelim.
Şarkıdaki pazardan alınan malzemeler öğrencilerin sağlıklı beslenmesi için gerekli olan besin
maddelerinden de seçilebilir.
Kahvaltı: Aşağıdaki “Kahvaltı” şarkısı öğrencilere öğretilir. Şarkı gruplar halinde de söyletilebilir.
KAHVALTI
Nar gibi domatesle beyaz peynir
Bir parça ekmekle beraber yenir
Gel onu seninle yiyelim
Derhal düzelir, keyfin, neşen gelir
İnsan her zaman aradığını bulmaz
Bazen az yemekle rengimiz solmaz
Mideni çok yormamalısın
Bazen de perhiz et, hiç kötü olmaz
18.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken temizlik alışkanlıkları sergiler.
Okula Gidelim Mi?: Öğretmen öğrencilere “Bugün okula gidelim mi?” diye sorar. “Gidelim” yanıtını
aldıktan sonra “ Haydi hazırlanalım. Ben ne yaparsam siz de onu yapacaksınız” der. Yataktan kalkılır;
el yüz yıkanır, dişler fırçalanır, saçlar taranır, kahvaltı yapılır, pijamalar çıkartılır, giysiler giyilir,
beslenme ve okul çantası alınır. Açılır kapı, kapanır kapı yola çıkılır. Öğretmen birden bire “çamur”
diye bağırır. Ayak hareketleri çamurda yürür gibi yavaşlatılır ve “şap şap” diye sesler çıkartılır.
Çamuru geçtikten sonra normal yürüyüş sürdürülür. Bu kez öğretmen “çalılıklara geldik” diye bağırır.
“haşır huşur” diyerek çalılıklardan geçiyormuş gibi sesler çıkarılır. Sonra yine normal yürüyüş
sürdürülür. Öğretmen şaşırmış gibi çevresine bakınır. “Eyvah köprüde yok, şimdi nehirden nasıl
geçeceğiz” der. “Tek çare nehrin üstünden atlamak haydi atlayalım” der. Nehirden atlanır. Yine
olağan yürüyüş sürdürülür ve okula gelinir. (Oyunu öğretmen tarafından uzatılıp, kısaltılabilir)
Ellerim Tombik Tombik: Öğrenciler halka olurlar. Hep birlikte uygun hareketlerle aşağıdaki şarkıyı
söylerler.
Ellerim tombik tombik, (Eller öne uzatılarak aşağı yukarı çevrilir)
Kirlenince çok komik. (Avuç içleri çevrilerek bakılır)
Kirli eller sevilmez. (Kirli eller istenmez anlamında ileri geri sallanır)
Güzelliği görülmez. (Kafa sağa sola sallanır)
Hele dişler, hele dişler, (Dişler gösterilir)
Uzayınca tırnaklar, (Tırnaklar gösterilir)
Kirlenince kulaklar, (Kulaklar gösterilir)
Bize pis derler pis derler. (İşaret parmağı sallanılır)
Bizi istemezler istemezler. (İşaret parmağı sallanılır)
Temizlik: Öğretmen hareketleri ile birlikte temizlik şarkısını öğrencilere öğretir. Şarkı gruplar halinde
de söyletilebilir. Şarkı sözlerine uygun hareketler de öğrencilere yaptırılır.
TEMİZLİK
Sabah kalkınca,
Temizlik başlar.
Önce elleri yıka,
Sonra yüzünü yıka.
Bak ne güzel oldun,
Misler gibi koktun.
Dişlerini unutma,
Güzel güzel fırçala,
Dişlerini unutma.
22.KAZANIM: Geleneksel çocuk oyunlarımızı oynar.
Yerden Yüksek: Öğrenciler arasından bir ebe seçilir. Bu ebenin etrafında diğer öğrenciler
“alçaktayım,alçaktayım...” diye bağırarak ve ellerini çırparak sürekli oradan oraya koşuştururlar. Ebe
alçaktakilerden birini yakalamaya çalışır. Öğrenciler ise yakalanmamaya çalışarak sürekli oradan oraya
hareket ederler. Tam ebe yakalayacağı sırada öğrenciler bulundukları yerden daha yüksek bir yere
çıkarak “yüksekteyim, yüksekteyim...” diye bağırmaya başlarlar. Bu öğrenciler yüksekteyken ebe
onları yakalayamaz. Eğer yakalarsa, yakaladığı öğrenci yeni ebe olur ve oyun bu şekilde devam eder
Kutu Kutu Pense: Öğrenciler gruplara ayrılır ve el ele tutuşarak daire olurlar. Dönerek aşağıdaki
tekerlemeyi söylerler:
Kutu kutu pense
Elmamı yerse
Arkadaşım -bir isim-
Arkasını dönse.
Adı söylenen öğrenci arkasını döner. Sırayla herkes arkasını döndükten sonra aynı tekerlemeyle önlerine dönerler.
Aç Kapıyı Bezirgan Başı: Sınıftan iki öğrenci seçilir. Bu öğrenciler aralarında anlaşarak her biri kendine bir isim örneğin; meyve, hayvan, çiçek gibi takma bir isim seçer. Bu iki öğrenci yüz yüze dururlar ve el ele tutuşup, kollarını köprü gibi havaya kaldırırlar. Diğer öğrenciler, tek sıra halinde dizilirler ve aşağıdaki şarkıyı söyleyerek arkadaşlarının kollarının altından geçerler:
Aç kapıyı bezirgan başı bezirgan başı,
Kapı hakkı ne verirsin, ne verirsin,
Arkamdaki yadigar olsun yadigar olsun.
Bir sıçan, iki sıçan üç demeden dolaba kaçan.
Bu geçme sırasında, şarkının bittiği an, hangi öğrenci arkadaşlarının kolları arasında kaldıysa bu
öğrenci, oyun oynanan yerden biraz uzağa götürülür. Önceden belirlenen takma isimler öğrenciye
söylenir ve bu iki isimden birini seçmesi istenir. Kollar arasında kalan öğrenci, iki isimden birini seçer
ve ismi kendisine takma isim olarak seçmiş olan öğrencinin arkasına geçer. Oyun, tüm öğrenciler
bitene kadar oynanır. Sonunda, her iki öğrencinin arkasında iki grup oluşur. Daha sonra ortaya bir
çizgi çizilir. Çizginin bir tarafında bir grup, diğer tarafında öteki grup durur ve en önde kendilerine
takma isimler takan öğrenciler bulunur, onları seçen diğer öğrenciler de, onların arkasında kuyruk
olurlar. En öndekiler ellerine kalınca bir ip alırlar ve ellerindeki iple birbirlerini çekmeye çalışırlar. Bu
çekişme sırasında, çizgiyi geçen grup diğer grubu alkışlar.
24.KAZANIM: Oyun ve fiziki etkinlikler sırasında çeşitli iletişim becerileri gösterir.
Kulaktan Kulağa: Öğrenciler sıra olur. Grubun başındaki öğrenci yanındaki arkadaşının kulağına
iletmek istediği mesajı fısıldar. Mesaj bu biçimde kulaktan kulağa iletilir. Grubun sonundaki öğrenci
mesajı sesli olarak söyler. Mesaj doğru iletilmiş ise grubun başındaki öğrenci sona geçer. Mesaj arada
bozulmuş ise sondan başlayarak öğrencilere tek tek ilettikleri mesaj sorulur. Böylece mesajı kimin
bozduğu bulunur. Bu öğrenci grubun sonuna geçer.
Pandomim: Öğrenciler iki gruba ayrılır. Öğretmen daha önceden belirlediği nesneleri kağıtlara yazıp
bir torbaya koyar. Oyun her oynandığında bir grup anlatır diğer grup bulmaya çalışır. Sırası gelen
anlatıcı gruptan bir öğrenci torbadan anlatacağı kağıdı çekerek, kağıtta yazan kelimeyi arkadaşlarına
konuşmadan anlatmaya çalışır. Oyun sıra ile gruplar değişerek devam eder.
25.KAZANIM: Doğada oyunlar oynar.
Kısa Mesafeli Çuval Oyunları: Öğretmen öğrencileri gruplara ayırır. 2-4 metre uzağa bitiş çizgisi çizilir.Her öğrenciye birer çuval verilir. Çocuklar çuvalların içine girerler. Çuvalların uçlarını elleriyle tutarlar.Öğretmenin başlama komutuyla çuval içinde yürümeye çalışırlar. Bitiş çizgisine varıp geri dönerler. İlk dönen birinci olur ve alkışlattırılır.
Uçurtma Uçurma: Öğrencilere evden uçurtmalarını getirmeleri söylenir. Uygun havada öğrenciler
bahçeye çıkarılarak uçurtma uçurmaları sağladır. Öğretmen önce uçurtma uçurmanın şartlarını söyler
ve uygulamalı gösterir. Uçurtma uçuramayan öğrencilere yardım eder.
Saklambaç: Bir kişi ebe seçilir, ebe arkasını döner ve gözlerini yumar.10'a kadar sayı sayar ve döner bu
arada diğer öğrenciler saklanmışlardır. Diğer öğrencilerin saklandıkları yeri ebe bulmaya çalışır.
Yakaladıklarını yakaladım diyerek sobe yapar, yakalananlar ebe olur.
2024 Tüm hakları saklıdır. /İletişim:sorucam@gmail.com